ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

هیمن مصطفایی، بعد از ۱۰ سال زندان اعدام شد

ماجرای هیمن مصطفایی چیست؟

بر اساس گزارش‌های رسمی حکم اعدام هیمن مصطفایی، زندانی سیاسی کرد در زندان سنندج صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد اجرا شد.

هیمن از ده سال قبل به دلیل اتهام به قتل یک عضو سپاه پاسداران بازداشت شد، و طی این همه سال‌ها زیر شکنجه و تعذیب برای اعتراف اجباری قرار گرفت.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان؛ حکم اعدام مصطفایی در حالی اجرا شد از شامگاه دیروز تا صبح امروز چون خانواده‌اش و بعضی از فعالان مدنی مقابل زندان مرکزی سنندج تجمع کردند و خواستار لغو اجرای اعدام او بودند اما موفق نشدند و نتوانستند او را نجات دهند.

در زمان نگهداری در بازداشتگاه از حق تماس با وکیل و ملاقات با خانواده محروم بود. او عضو کوموله بود اما قبل از بازداشت جدا شده بود.


اعدام در ایران پایان ندارد

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ، از آغاز سال میلادی تا حالا ۳۲۹ زندانی بیچاره در زندان‌های ایران اعدام شدند. روند اعدام شهروندان طی ماه‌های اخیر زیاد شد.

این سازمان جزئیات مفصلی از پرونده‌های اعدام منتشر می‌کند. از سال ۲۰۱۰ میلادی تا حالا شماره‌ها را با جزئیات سن و نوع منتشر کرد.



بستگان ابوالفضل آدینه زاده بعد از بازداشت به زندان‌های مختلف منتقل شدند

در ادامه فشار بر خانواده‌های معترضان کشته شده، وکیل خانواده ابوالفضل آدینه‌ زاده، نوجوان کشته‌شده در جریان اعتراضات، در توئیتی نوشته که «آزادی این خانواده مربوط به تودیع وثیقه بیست و پنج میلیارد ریالی» شده است.


فشار بر خانواده‌های معترضان ادامه دارد

در ادامه فشار بر خانواده‌های معترضان کشته شده، وکیل خانواده ابوالفضل آدینه‌ زاده، نوجوان کشته‌شده در جریان اعتراضات، در توئیتی نوشته که «آزادی این خانواده مربوط به تودیع وثیقه بیست و پنج میلیارد ریالی» شده است.

پدر، مادر و خواهر ابوالفضل آدینه‌ زاده، به اضافه سایر بستگان، پیش از فرا رسیدن تولد او بازداشت شدند.


خانواده ابوالفضل آدینه زاده به زندان‌های مختلف منتقل شدند

خسرو ولی‌کُردی، وکیل خانواده آدینه‌زاده، نوشته که علی آدینه زاده و رضا آدینه زاده پدر و عموی او به شهرستان شیروان منتقل شدند خانم گلدسته حسینی و مرضیه آدینه زاده مادر و خواهرش به شهرستان بجنورد منتقل شدند.

ولی‌کردی نوشته: هنوز مشخص نیست موکلین در کدام نهاد امنیتی بازداشت هستند و او به‌ دلیل دسترسی‌ نداشتن به پرونده، از اتهامات علیه آنها مطلع نیست.

خانواده‌های معترضان کشته شده همیشه تحت فشار قرار دارند. هفته گذشته هم پسر عموی ماه منیر مولایی راد، مادر کیان پیرفلک در روز تولد کیان کشته شد. و به گزارش ایران وایر آنها در خانه خود تحت الحفظ هستند.



ترنم شاهین زاده؛ ستاره بسکتبال ایران درگذشت

ترنم شاهین زاده، بسکتبالیست تیم پالایش نفت آبادان در راه شاهین‌شهر به اهواز در یک حادثه تصادف رانندگی جانش را از دست داد.


مرگ فجیع ترنم شاهین زاده

ترنم شاهین زاده، بازیکن جوان تیم بستکبال زنان پالایش نفت آبادان روز یکشنبه ۲۸ خرداد در یک حادثه تصاف رانندگی دنیا فانی را وداع گفت.

تصاویر منتشر شده حاکی از برخورد خودروی ترنم با یک دستگاه کامیون است که از مسیر روبرو در حال حرکت بوده است.

این بازیکن بیچاره جوان در فاصله ده روز مانده به تولد ۲۲ سالگی اش از دنیا رفت. باشگاه پالایش نفت آبادان درگذشت این ورزشکار جوان را تسلیت گفت.

به گزارش هفت صبح ترنم همراه با دو سرنشین دیگر از بستگان او بودند در حال خروج از شاهین شهر از روبرو با این کامیون برخورد می‌کند که سبب انحراف و از دست دادن تعادل هر دو وسیله نقلیه می‌شود.

و به گزارش ورزش سه یکی از حاضرین در محل حادثه در این خصوص اینطور توضیح داده است: خودرویی که ترنم یکی از ۴ سرنشین آن بوده، یک تاکسی اینترنتی بوده است و زنده‌یاد شاهین زاده، یکی از مسافران آن بود.

در این حادثه، خوردو پراید ترنم تقریبا به تکه‌ای آهن تبدیل شده، اما کس دیگری جز او فوت نکرده است. خواهرش مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.

شاهین زاده در پروژه دختران زرین در رده سنی زیر ۲۱ سال (انتخاب برترین‌های ورزش زنان کشور بر مبنای نظرسنجی عمومی) یکی از ۴۸ دختر حاضر در فهرست برگزیدگان بود.



فوری/تایماز افسری بازداشت شد

ماجرا چیست؟

تایماز افسری، نویسنده، مترجم، محقق، و ترانه‌سرا صبح امروز شنبه ۲۷ خرداد با هجوم مأموران امنیتی به خانه‌‌اش بازداشت شد.

بر اساس اطلاعاتی که به ایران وایر رسیده، مأموران لباس شخصی محل سکونت خود را تفتیش کردند، و دستگاه‌های الکترونیکش و اعضای خانواده‌اش را همراه بردند. بعضی منابع گفتند که در حین بازداشت توسط مأموران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

تا حالا اطلاعی و دلایل بازداشتش از سازمان بازداشت کننده در دسترس نیست. اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، افسری در تماس تلفنی با بستگان خود از انتقال به زندان اوین خبر داده و گفته که به شعارنویسی متهم شد.


تایماز افسری کیست؟

او نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثارش می‌توان به فعالیت در فیلم بوفالو به کارگردانی کاوه سجادی حسینی اشاره کرد.

علیرغم اینکه او را بیشتر به عنوان نویسنده میشناسیم اما در حرفه‌های دیگری فعال است. علاوه بر نویسندگی به عنوان آهنگساز معروف است. مهترین آثار وی در این حرفه فیلم شب بیرون است.


ظلم علیه نویسندگان و فعالان در ایران ادامه دارد

تقریبا هر روز میشنویم که یک فعال حقوق بشر یا نویسنده یا روزنامه‌نگار بازداشت شد. جمهوری اسلامی به بهانه‌های واهی این فعالین را دستگیر می‌کنند. تقریبا این رژیم به طور کلی انسان ستیزی دارد؛ به دلیل و بدون هیچ دلیل با همه این رفتارهای عجیب و غریب می‌کند.



کشته شدن پویا مولایی‌راد؛ یکی از بستگان کیان پیرفلک و ادامه تهدیدها علیه خانواده در روز تولدش!

به گزارش‌های منتشر شده در همه رسانه‌ها و فضای مجازی، کشته شدن “پویا مولایی‌راد”، پسر عموی “ماه‌منیر مولایی”، مادر کیان پیرفلک اعلام شد.


چطور پویا مولایی‌راد روز تولد کیان پیرفلک کشته شد؟

کیان ۲۱ خرداد به دنیا آمد. مادرش برای این روز آماده می‌کرد. کیان یک نماد در بعضی کشورها شد. کشورهای زیادی مراسم تولدش را برپا کردند، و بعضی‌ها هم گفتند بعد از سرنگونی ج.ا باید روز تولد کیان روز کودک باشد.

بر اساس گزارش‌ها، پویا مولایی‌راد بر مزار کیان حضور یافت و توسط مأموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. اطلاعاتی که در دست است متنوع است؛ بعضی رسانه‌های مربوط به حکومت اعلام کردند که این جوان ۱۹ ساله سوار ماشین شد و برای ترساندن مأموران به سمت آنها رفته و حمله کرد. یک مأمور پلیس فوت کرد و پویا هم کشته شد. و رسانه‌های مخالف با رژیم اعلام کردند که آنان به کشته‌ شدن و سرکوب معترضان و خانوادهایشان ادامه دارند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ایران خبر کشته شدن یک مامور پلیس و یک شهروند در مراسم تولد کیان دادند اما نام او را نگفتند. بعضی کاربران تویتر از هواداران حکومت از هویت مأمور پلیس اعلام کردند که نامش “محمد قنبری” است.


فشار بر خانواده کیان پیرفلک ادامه دارد

به گفته یکی از آشنایان خانواده‌اش ماموران مادر کیان را تهدید کردند که اگر این مراسم را آماده کند، پسر دیگرش رادین و همسرش میثم را می‌کشند.

ج.ا از روز بزرگداشت کیان هراس دارند برای همین دلیل فشارها را افزایش داده‌اند، علاوه بر اینکه مراسم تولد کیان بر مزارش تحت محاصره شدید امنیتی بود.

معمولا شاهزاده رضا پهلوی فعالیت دارد و در توییتر خود نوشت: “رژیم جوان دیگری را به قتل رساند. و این جوان میهن پرست جاودان شد؛ رژیم جوان کش اما جاودان نیست. برای خانواده مولایی راد و پیرفلک آرزوی شکیبایی دارم”.