ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

دو انفجار مهیب در کرمان در مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی

رسانه‌های حکومتی در ایران امروز چهارشنبه ۱۳ دی‌ از وقوع دست‌کم دو انفجار در مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، در کرمان خبر دادند که بر اثر این انفجارها تاکنون دست‌کم ۷۳ نفر کشته و بیش از ۱۷۰ نفر زخمی شده‌اند. 

معاون استانداری کرمان ساعاتی بعد از این دو انفجار اعلام کرد که این حادثه یک حمله تروریستی بوده است.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از برخی از منابع مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارند نوشت: در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشت که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

خبرگزاری مهر در آخرین گزارش خود خبر داد که این انفجارها دست‌کم ۷۳ کشته و ۱۷۱ مصدوم برجا گذاشته است.

حساب سپاه سایبری پاسداران در تلگرام نوشته است که تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در اثر این حادثه بالاست.

سپاه سایبری پاسداران در شبکه اجتماعی تلگرام دلیل این دو انفجار را عامل انتحاری عنوان کرده و نوشت که شمار مجروحان و کشته‌شدگان این دو انفجار بالاست و به احتمال زیاد بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی در حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر مجروح شده باشند.

خبرگزاری فارس عصر امروز چهارشنبه ابتدا از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان خبر داد و سپس خبرگزاری مهر از شنیده شدن صدای انفجار دوم خبر داد.

خبرگزاری ایرنا هم نوشته که انفجار اول در ۷۰۰ متری محل دفن قاسم سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری محل دفن او رخ داده است.

به نوشته این خبرگزاری، حاضران با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس‌ها نیز در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

روابط عمومی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم محل انفجار اول را در زیرگذر گنبد جبلیه و انفجار دوم را در درگاه قلی‌بیگ اعلام کرده و گفته است: مصدومان عمدتا به دلیل ازدحام جمعیت و فرار مردم از صدای مهیب، دچار مصدومیت شده‌اند.

به گفته رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان، این حادثه علی‌رغم همه تدابیر امنیتی و ایمنی رخ داده و اکنون همه حاضران از محل تخلیه شده‌اند.

برنامه چهارمین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در این محل در حال انجام بود.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی‌ سال ۹۸ در عراق به فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، کشته شد؛ بعد از آن مقام‌های ج.ا.ا همواره از انتقام سخت سخن گفته‌اند.

در آستانه چهارمین سالگرد مرگ قاسم سلیمانی، رضی موسوی از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران در سوریه و از همراهان قاسم سلیمانی در روز چهارم دی در حمله به منطقه زینبیه دمشق کشته شد.

مقام‌های ج.ا اسرائیل را مسئول این حمله معرفی کرده‌اند و می‌گویند انتقام خون او را خواهند گرفت. اسرائیل انجام این حمله را نه تأیید کرده است و نه تکذیب.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد