ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

زهره سرو پیام شاهزاده رضا پهلوی را اجرا نمود

بر اساس نامه‌ای که از زندان اوین به دست سایت ایران وایر رسیده است، زهره سرو زندانی سیاسی مشروطه خواه، بعد از  ۲۲ روز اعتصاب غذا، در پاسخ به درخواست شاهزاده رضا پهلوی، اعتصابش را شکست.


زهره سرو پیام شاهزاده رضا پهلوی را اجرا نمود 

این زندانی سیاسی در نامه‌ی خود با اشاره به پیام آقای پهلوی نوشته: با وجود اینکه قصدم اعتصاب تا پای جان برای آزادی‌ام بود، اما پیام سراسر لطف شما را دریافت و برای ایرانمان اعتصابم را شکستم. پیام شما را ساعت ۲۱ چهارشنبه دریافت نمودم و امروز شنبه ۲۵ آذرماه با توجه به شرایط ارتباطی در زندان موفق به پاسخگویی به شما شوم.

خانم زهره سرو ضمن تشکر از کسانی که در این مدت از او حمایت کردند، از هم بندیان خود که بدون توجه به گرایش‌های مختلف سیاسی به او کمک کرده‌اند نیز قدردانی کرده است.

در این نامه آمده: جای آن دارد از تمامی هم بندیانی که با هر گرایشی صادقانه در تمامی اعتراضاتی که بهنگام وخامت حالم رخ داد، حامی و یاورم بودند قدردانی کنم، خواهر و همرزم عزیزم سمانه نوروزی مرادی که با هر بار بسته شدن چشمم گریست و با باز شدن پلکم، چشمان نگرانش بر بالینم نویدگر زنده بودنم بود، دوستان از جمله نرگس محمدی، مهناز طراح، محبوبه رضای، آنیشا اسداللهی و .. را قدردانم.

خانم سرو در پایان نامه خود نوشته: هر کدام از ما با هر گرایش، همانند قطعات یک پازل که همگی در کنار هم معنا پیدا می‌کنند، آزادی ایران را به تصویر خواهیم کشید. هیچ قدرتی بالاتر از اتحاد نیست و ما زنان زندانی در اوین، وامدار این میراث گرانقدر ایرانیان هستیم.

زهره سرو روز دوم آذر با نوشتن نامه‌ای از بند زنان زندان اوین، اعلام اعتصاب غذا کرده بود و روز ۲۲ آذر از طریق بلعیدن قرص دست به خودکشی‌ زد و بعد از اعزام به بیمارستان لقمان، به زندان بازگردانده شد.

بعد از آن، شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به خبر اقدام به خودکشی این زندانی سیاسی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مسوولیت هر اتفاقی که برای زهره سرو بیفتد با ج.ا و شخص علی خامنه‌ای است. شاهزاده رضا پهلوی با تاکید بر اینکه زهره سرو و همه زندانیان سیاسی عقیدتی باید بدون قید و شرط آزاد شوند، از شورای حقوق بشر سازمان ملل و کمیته حقیقت‌یاب آن و سایر سازمان‌های حقوق بشری خواست با هدف آزادی زندانیان سیاسی، فشارها را بر ج.ا افزایش دهند.

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به زهره سرو گفت: شما در بند ج.ا نیز ایستادگی و میهن‌پرستی خود را نشان داده‌اید. به اعتصاب غذای خود پایان دهید. این مبارزه تا آزادی ایران ادامه دارد و نیازمند وجود تندرست شما است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد