ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

زهره سرو اقدام به خودکشی کرد

بر اساس گزارش سایت حقوق‌بشری هرانا، زهره سرو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از طریق بلعیدن قرص، دست به خودکشی‌ زده و بعد از اعزام به بیمارستان لقمان و دریافت خدمات درمانی، به زندان بازگردانده شده است.


زهره سرو اقدام به خودکشی کرد

زهره سرو که از روز ۲ آذر۱۴۰۲ در بند زنان زندان اوین در اعتراض به تداوم پرونده‌سازی، جلوگیری از آزادی مشروط یا مرخصی، و محرومیت از حق درمان خود، دست به اعتصاب غذا زده بود، در نهایت در پی بی‌توجهی مقامات زندان به شرایط خود، دیروز چهارشنبه ۲۲آذر، اقدام به خودکشی کرد.

تلویزیون صدای آمریکا به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که این زندانی سیاسی، در پی رد پیشنهاد همکاری با سپاه و سپس تهدید مقامات سپاه، با خوردن تعدادی قرص اقدام به خودکشی کرده است.

به گفته این فرد آگاه، روز سه‌شنبه ۲۱آذر سال جاری، حوالی ساعت چهار بعد از ظهر، شماری از مقامات سپاه در دفتر حفاظت زندان، به زهره سرو پیشنهاد همکاری داده‌اند و بعد از اینکه او قبول نکرده، تهدیدش کرده‌اند که کلیه پرونده‌هایی که منع تعقیب خورده را به جریان می‌اندازیم.

فشار روانی وارد شده به این زندانی سیاسی موجب شده که او با بلعیدن نزدیک به ۳۰ قرص آلپرازولام دست به خودکشی بزند، اما شامگاه سه‌شنبه مقامات زندان او را به بیمارستان لقمان منتقل کرده و بعد از شست‌و‌شو معده، او را به زندان بازگردانده‌اند.

بی‌ توجهی مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها به وضعیت این زندانی سیاسی در حالی‌ است که نهادهای حقوق‌ بشری پیش‌ از‌ این، بارها از جان‌ باختن بعضی زندانیان در ایران ناشی از محرومیت از حق درمان و یا در پی اعتصاب غذا، خبر داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد