ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

اینترنت در ایران کاملا قطع شد؟

بنا بر گزارش‌های رسیده از ایران صبح امروز شنبه ۲۷ آبان‌ماه شبکه‌ اینترنت در بسیاری از نقاط ایران با اختلال شدید و قطعی کامل مواجه شد.


اینترنت در ایران کاملا قطع شد؟ 

خبرگزاری ایسنا در این خصوص نوشت که شبکه اینترنت کشور صبح شنبه با اختلال رو به‌ رو شده و کاربران برای ساعاتی شاهد قطعی اینترنت بودند. ساعتی بعد دو خبرگزاری ایسنا و تسنیم خبر دادند که اختلال موقت بوده و اکنون رفع شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از اطلاعیه رسمی شرکت ارتباطات زیرساخت نوشت: قطعی در شبکه اینترنت به دلیل اختلال در شبکه انتقال استان تهران بوده که اکنون حل شده است.

طبق این اطلاعیه، به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه تا ۱۰ و ۲۵ دقیقه در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد.

سایت زومیت که اخبار فناوری را پوشش می‌دهد امروز در این زمینه نوشت: دسترسی به اینترنت برای کل کاربران ایران با اختلال جدی یا قطعی کامل رو به‌ رو است. در حال حاضر تنها دسترسی به شبکه‌ داخلی کشور میسر است و تنها سرویس‌هایی که در داخل کشور میزبانی شده‌اند در دسترس هستند.

همچنین نت‌ بلاکس، که محدودیت‌های اینترنتی را در سراسر جهان رصد می‌کند، با اشاره به اختلال کوتاه در اینترنت ایران، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که اتصال ایران به اینترنت جهانی در زمان این اختلال ۵۷ درصد از سطح عادی کاهش یافته است.

قطعی اینترنت با واکنش و انتقاد شدید بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی رو به‌ رو شد. برخی از این کاربران نیز به همزمانی این رویداد با سالگرد اعتراضات آبان‌ماه ۱۳۹۸ و قطعی گسترده اینترنت در آن زمان اشاره کردند. این کاربران از ترس و بی‌خبری اون روزای سیاه نوشته و گفته‌اند قطعی اینترنت آن ترس را دوباره در حافظه آن‌ها زنده کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد