ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

کتاب "زنان شجاع ایران؛ ما نمی‌ترسیم" رونمایی شد

کتاب "زنان شجاع ایران...ما نمی‌ترسیم" شامگاه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ با حضور شهردار شهر فرانکفورت در کشور آلمان و تعدادی از فعالان مدنی و سیاسی رونمایی شد.


کتاب "زنان شجاع ایران؛ ما نمی‌ترسیم" رونمایی شد


این کتاب توسط ناتالی امیری و دوزن تکال٬ خبرنگار و نویسنده٬ با توجه به مانیفست جنبش "زن، زندگی، آزادی" در ایران نوشته شده است.

کتاب" زنان شجاع ایران… ما نمی‌ترسیم" صدای زنان فعال در جنبش زنان و جنبش "زن٬ زندگی٬ آزادی" همچون نسرین ستوده، نرگس محمدی برنده جایزه نوبل، نرگس اسکندری، پرستو فروهر٬ مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و... که تعدادی از آنان در ایران و حتی در زندان هستند را در کنار زنانی که در خارج از ایران فعال هستند به تصویر کشیده است. 

در مراسم رونمایی از این کتاب که در کلیسای  تاریخی پاولوس برگزار شد، شهردار فرانکفورت، سخنرانی کرد. 

نرگس اسکندری٬ شهردار این شهر در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: حضور شما، انبوه شما در این محل تاریخی یعنی تایید انقلاب زنان در ایران. زنان و مردانی که در دفاع از زنان شجاع در این مکان گرده هم آمده‌اید پایبند به انقلاب زنان ایران هستید.

شهردار شهر فرانکفورت آلمان در ادامه سخنرانی‌اش با نگاهی به جنبش یک‌ساله گذشته در ایران٬ تأکید کرد: جنبش زنان و با مانیفست "زن زندگی آزادی" در مقابل رژیم ایران قد علم کرده است. و افزود: پایان رژیم ج.ا یعنی آزادی ایران و آزادی ایران یعنی  آزادی منطقه.

خانم اسکندری همچنین خواستار پایان یافتن رابطه و مماشات با ج.ا شد و گفت: اتحادیه اروپا باید ضمن به رسمیت شناختن انقلاب زنان٬ باید سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. 

نرگس اسکندری با اشاره به سال‌هایی که در ایران در زندان بوده است٬ به گزارشی از زندانیان سیاسی در ایران پرداخت. این فعال سیاسی همچنین بر نقش زنان و جوانان در آینده ایران تاکید کرد.

رضا خندان٬ زندانی سیاسی سابق و همسر خانم نسرین ستوده٬ در پیامی خطاب به برگزار کنندگان این مراسم در رابطه با اهمیت انعکاس صدای فعالان اجتماعی و سیاسی ایران در جهان صحبت کرد. 

بهروز اسدی٬ فعال حقوق بشری در این رابطه به سایت ایران‌وایر گفت: یکی از اهداف ما ایجاد رابطه بین درون و بیرون ایران است و ما تلاش داریم تا صدای مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد