ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

به دلیل نپوشیدن روسری، نرگس محمدی از اعزام به بیمارستان جلوگیری شد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل به دلیل نپوشیدن حجاب اجباری از دریافت خدمات درمانی محروم ماند و از اعزام او به بیمارستان جلوگیری شد.


به دلیل نپوشیدن روسری، نرگس محمدی از اعزام به بیمارستان جلوگیری شد

صفحه اینستاگرام خانم نرگس محمدی که توسط نزدیکان او اداره می‌شود با اعلام این خبر نوشت: امروز ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ نرگس محمدی برای دومین بار از ۱۳ شهریور برای اعزام به بیمارستان و انجام سی تی اسکن ریه و اکو قلب با دفتر بند زنان فراخوانده شده و به دلیل سر نکردن روسری، اجازه خروج از زندان به او داده نشده است.

به نوشته این صفحه اینستاگرام، دادستان دستور داد تحت هیچ شرایطی نرگس محمدی بدون روسری به بیمارستان اعزام نشود و خانم محمدی و هم بندی هایش در اعتراض به این تصمیم در حیاط زندان تجمع کرده‌اند.

خانم نرگس اعلام کرده ج.ا در مورد مهسا (ژینا) امینی و آرمیتا گراوند نشان داد که به دلیل مخالفت زنان با سر کردن حجاب اجباری، جانشان را می گیرد و من علی رغم نیاز و ضرورت اعزام به بیمارستان قلب، حاضر به سر کردن روسری نیستم و مسئولیت جان من با حکومت زن ستیز دینی استبدادی است.

این برنده جایزه صلح نوبل گفته که به پاس خون زنان سرزمینم که مظلومانه زیر تیغ حکومت زن ستیز جان دادند و در همراهی با آنان که برای امید فردای ایران و خواسته های ملت سربلندمان ایستاده اند، می ایستم و حاضر به یک قدم عقب نشینی از مطالبات جنبش انقلابی "زن، زندگی، آزادی" پر شکوهمان نیستم.

مسئولان زندان اوین قبل از این و در روز ۲۲ مهرماه هم از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان به‌ دلیل تن‌ ندادن به حجاب اجباری، جلوگیری کرده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد