ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

زمین‌لرزه مهیب در کشور مراکش

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ درجه شامگاه دیروز جمعه ۱۷ شهریور مراکش را لرزاند و دولت این کشور نیز می‌گوید در این زمین لرزه قوی دست‌کم ۸۲۰ نفر کشته و ۳۲۹ نفر زخمی شدند.


زلزله مهیب در مراکش

گزارش‌ها حاکی است که مرکز این زلزله در شهرستان إغیل در استان الحوز در جنوب مراکش بوده است. در این زلزله صدها ساختمان تخریب شده است و ساکنان مناطق زلزله زده به دنبال وقوع پس لرزها شب را بیرون از خانه به سر بردند.

ساکنان شهر تاریخی مراکش، نزدیک‌ترین شهر به کانون این زلزله گفته‌اند که برخی از ساختمان‌ها در شهر قدیمی فرو ریخته است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا می‌گوید کانون این زلزله در ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر مراکش بود.

وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زمین لرزه مناطق الحوز٬ مراکش٬ ورزازات٬ أزیلال٬ شیشاوه و وتارودانت را لرزاند. دولت از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند.

یکی از ساکنان روستای کوهستانی اسنی در نزدیکی مرکز زلزله، به رویترز گفته است که بیشتر منازل این منطقه تخریب شده‌اند. به گفته او تعدادی از ساکنان این زیر آوار هستند و مردم با استفاده از وسایل موجود در روستا برای نجات آنها تلاش می‌کنند.

در حالی که مرکز زمین شناسی مراکش می‌گوید این زلزله به بزرگی ۷ درجه بوده، سازمان زمین‌شناسی آمریکا نیز اعلام کرد این زلزله به بزرگی ۶.۸ درجه بوده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در سال ۲۰۰۴ استان الحسیمه در ۴۰۰ کیلومتری شمال شرقی رباط را لرزاند که منجر به کشته شدن ۶۲۸ نفر و خسارات مادی زیاد شد.

‌در سال ۱۹۶۰ هم زلزله قوی شهر آغادیر واقع در سواحل غربی مراکش را ویران کرد و به بیش از ۱۲ هزار کشته منجر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد