ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

چرا روند تصاعدى مهاجرت از ایران آغاز شد؟

در ادامه روند تصاعدی مهاجرت از ایران، موج کوچ از متخصصان و پزشکان به کارگران و رانندگان خودروهای سنگین رسیده است.

سایت دیده‌بان ایران در گزارشی از مهاجرت با عنوان "جای خالی یک مجال برای آینده‌ای روشن" تعبیر کرد و نوشت: مهاجران متخصص و فرهیخته ایرانی همراه با خود، چمدانی از اندیشه و برنامه‌های موثر در جهت پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم را نیز به غربت می‌برند و حاکمیت همچنان با کمال میل در حال صادر کردن این منابع انسانی است.

این وب‌سایت در ادامه به نقل از مدیر رصدخانه مهاجرت ایران که گفته بود: نیروهای کلیدی و متخصص ۶۷ در صد شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.

افزود: حالا دامنه مهاجرت از استعدادها، آموزش‌دیدگان و نخبگان ایرانی پا را فراتر گذاشته و در طبقه‌های گوناگون اجتماعی، به ویژه در دهک‌های پایین اقتصادی نیز در حال گسترش است.

احمدرضا عامری تصریح کرد: ما امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند از این طریق به آن کشورها مهاجرت کنند.

یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هم در گفتگو با رکنا از مدل تازه مهاجرت متخصصان ایرانی، این‌بار به کشور قطر خبر داد.

مهرداد عباد گفت: اخیرا در کشور قطر چند کارخانه پتروشیمی جدید احداث شده که این کشور برای تامین نیاز تخصصی خود، مهندسان شیمی را از ایران با شرایط و حقوق منحصر به فرد به آنجا می‌برد.

سایت دیده‌بان ایران در ادامه مطلب خود درباره دلیل اصلی مهاجرت گسترده ایرانیان به خارج از کشور نوشت:. محدودیت‌های فزاینده اجتماعی، رکود اقتصادی، مشکلات معیشتی، تبعیض و بی‌عدالتی، فیلترینگ و محدودیت اینترنت و اخیرا اخراج گسترده اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور، به نظر می‌رسد در حال رقم زدن مهاجرت توده‌ای و گسترده مردم ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد