ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

واکنش شیرین عبادی به مرگ مشکوک جواد روحی چیست؟

شیرین عبادی، حقوقدان برجسته ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل با اشاره به جان باختن جواد روحی در زندان‌ ج.ا خواهان اتحاد مخالفان علیه حکومت شد و هشدار داد: "اگر متحد نشویم، ضحاک زمانه هزاران جواد روحی دیگر را هم روانه خاک خواهد کرد".


واکنش شیرین عبادی به مرگ مشکوک جواد روحی چیست؟

خانم عبادی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده نوشته است: "این بار ضحاک زمانه، جوان نازنینی از دیار مازندران را به کام مرگ برد. جوانی مبارز که شور زندگی در او موج می‌زد. رقص شورمندانه‌ او در میانه‌ مردم معترض و ایستادگی و همراهی‌اش با زنانی که به حجاب اجباری نگفتند منجر به بازداشت و شکنجه‌های غیرانسانی او شد. او ابتدا به سه بار اعدام محکوم شد. با وجود نقض حکم، جانیان ستم‌پیشه زندگی و امید و مقاومت او را تاب نیاوردند و جانش را در زندان گرفتند".

این حقوقدان برجسته ایرانی تاکید کرد بر اینکه "جوانان ایرانی، مردان و زنان، پیر و جوان، سهم خود را از هزینه‌های سنگین آزادی‌خواهی همواره پرداخت کرده و می‌کنند". از مخالفان حکومت ج.ا پرسیده" آیا وقت آن نیست که ما نیز سهم خود را در این مسیر پرداخت کنیم؟"

به نوشته شیرین عبادی، "بزرگ‌ترین موفقیت ج.ا در چهار دهه گذشته اختلاف مداوم میان مخالفانش بوده است. ما نباید فراموش کنیم اگر متحد نشویم، ضحاک زمانه هزاران جواد روحی دیگر را هم روانه خاک خواهد کرد".

او نوشته:" اتحاد دشوار است، اما از جان باختن عزیزان‌مان در کشور دشوارتر نیست".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد