ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

درخواست فرانسه برای آزادی یکی از شهروندان خود به نام لویی آرنو؛ زندانی در ایران است


لویی آرنو، شهروند فرانسوی از سیصد روز در ایران بازداشت شد و تا حالا در یکی از زندان‌های ایران محبوس است. یک کارزار اینترنتی که برای آزادی او آغاز شد، طی دو هفته بیش از ۱۰۰ هزار امضا جمع‌آوری کرده است.


ماجرای لویی آرنو چیست؟

دولت فرانسه اعلام کرد که خواست تلاش‌هایش برای آزادی لویی آرنو را افزایش بدهد. آرنو شهروند فرانسوی ۳۵ ساله، به عنوان مشاور در امور بانکی‌ کار می‌کند. تابستان سال گذشته تصمیم گرفت به همه کشورهای جاده ابریشم سفر کند.

به‌گفته ژان‌میشل و سیلوی، پدر و مادر آرنو، او یک شهروند ساده و اهل سفر است که در پی سیاحت ایتالیا، یونان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان، ۱۱ شهریور سال گذشته وارد ایران و روز ششم مهر بازداشت شد.

خانواده‌اش تا اوایل بهمن‌ماه نمی‌خواستند که خبر بازداشت او در روزهای آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی اعلام کنند و این خبر رسانه‌ای شود.

پدر و مادر لویی آرنو ششم بهمن‌ماه پارسال اعلام کردند که به این نتیجه رسیده‌اند “روش سکوت و احتیاط” دیگر کارساز نیست. در آن روزها، همزمان با تظاهرات علیه ج.ا تجمعاتی در پاریس برای پشتیبانی از آزادی سایر زندانیان خارجی یا دو تابعیتی که در ایران در زندان بودند، برگزار شد.


آرنو تنها زندانی خارجی در ایران نیست

بنجامین بریر، برنارد فیلان، سسیل کولر و ژاک پاریس، از جمله زندانیان وقت در ایران بودند. بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی و برنارد فیلان، گردشگر فرانسوی‌ – ایرلندی، اواخر اردیبشهت امسال آزاد شدند.

دولت فرانسه بارها از رفتار رژیم ایران در بازداشت شهروندان غربی به‌عنوان دیپلماسی گروگان‌گیری برای چانه‌زنی در مذاکرات با غرب، یاد کرده‌ است.

اکنون علاوه بر لویی آرنو، سسیل کولر و شریک زندگی‌اش ژاک پاریس، که هر دو فعال صنفی فرانسوی هستند، در ایران محبوس هستند.

یک شهروند فرانسوی دیگر که هویتش فاش نشد، ناهید تقوی و جمشید شارمهد، هر دو شهروند آلمان و ایرانی‌تبار و همچنین مهران رئوف، فعال کارگری ایرانی‌ – بریتانیایی، از دیگر زندانیان در ایران هستند.

احمدرضا جلالی، پزشک دو تابعیتی ایرانی -‌ سوئدی، سانتیاگو سانچز کوگدور، شهروند اسپانیایی، مراد طاهباز، دو تابعیتی ایرانی -‌ آمریکایی و شماری دیگر از شهروندان اروپا و آمریکا همچنان در زندان‌های ایران هستند.

این افراد با اتهامات گوناگونی از جمله جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، همکاری با آمریکا و تروریسم روبرو شده‌اند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد