ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

شکنجه و اخذ اعترافات اجباری از یک نوجوان ۱۵ ساله در ایلام

سازمان حقوق بشری هه نگاو از ادامه بازداشت ارشک قیصربیگی، نوجوان ۱۵ ساله اهل ایلام خبر داده و نوشته این نوجوان برای اخذ اعترافات اجباری تحت شکنجه قرار گرفته است.

ارشک قیصربیگی از معترضان خیزش سراسری است که روز ۸  تیر امسال در شهر سرابله استان ایلام به دست ماموران جمهوری اسلامی بازداشت شد.

براساس گزارش روز جمعه ۱۶ تیر هه‌نگاو، ارشک قیصربیگی، یک هفته است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات سرابله برای دادن اعتراف اجباری زیر شکنجه است.

این سازمان حقوق بشری نوشته است که ماموران اداره اطلاعات ارشک قیصربیگی را مجبور به امضای یک برگه سفید کرده‌اند تا هر اتهامی می‌خواهند به وی نسبت دهند.

بر اساس گزارش‌ها، این نوجوان سال گذشته نیز در جریان اعتراضات سراسری ایران در استان ایلام به دست ماموران حکومتی بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شده بود.

در جنبش زن‌، زندگی، آزادی ایران، کودکان و نوجوانان نقش تاثیرگذاری داشته‌ و بر اساس آمارها دست‌کم ۷۰ کودک زیر ۱۸ ساله در اعتراضات سراسری ایران کشته و شمار بسیار زیادی بازداشت شدند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به حضور نوجوان و دانش‌آموزان در اعتراضات خواهان «تنبیه» آن‌ها شده و در ۱۱ مهر سال گذشته در سخنانی گفته بود: «برخی جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند را، می‌توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد