ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

فقر در ایران به خرید قسطى لباس رسید!

تورم در ایران

به گزارش گسترش نیوز مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش به رشد اقتصادی اشاره کرد. اما با نگاهی به وضعیت زندگی مردم چیز دیگری پیدا می‌شود.

هر روز می‌بینیم وضع اقتصاد متزلزل می‌شود. همه کالاها گران می‌شود به دلیل بحران‌های جهانی است؛ جنگ بین روسیه و اوکراین، نرخ دلار، علاوه بر تحریمات آمریکا علیه ایران که هر روز افزایش می‌یابد.

تغییر فصل بهانه خوبی برای خریدن لباس است. البته ایران مثل سایر کشورها خریدن لباس در مناسبات رواج دارد مخصوصا در عید نوروز، عید قربان، و عید غدیر، علاوه بر مناسبت‌های خاص مثل عروسی و عذاداری و غیره. به همین دلیل خریدن لباس برای مردم مهم است، اما خیلی گران شده است.


امروز خرید کنید و چند ماه بعد بپردازید!

این جمله ظاهرا عجیب نیست. چون خریدن قسطی در کل کشورها معمولی است؛ عجیب نیست. اما وقتی که به خریدن لباس برسد این مسئله طبیعی نیست با مشکل جدی روبرو می‌شویم. بازارها و مغازه‌ها به این ابتکار زدند تا به خانواده‌ها کمک کنند.

به عنوان مثال، امروز خریدن لباس را انجام می‌دهند، و هزینه آن را دو ماه بعد بپردازند. این ابتکار می‌تواند یک کم از بار هزینه خانواده‌ها کاهش دهد. البته شرایط خاص خود داشته است. مغازه‌ها فروش شرطی خود را با ضمانت دریافت یک چک انجام می‌دهند، و مشتری به عنوان یک خریدار باید حد اقل خریدی تا یک رقم مشخص شده را داشته باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد