ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

یک کودک کار جانش را از دست داد!

شامگاه روز دوشنبه ۱۵ خردادماه، یک کودک کار به نام سروش عبدالله زاده ده ساله جانش را از دست داد.


حادثه فجیع!

یک کودک کار بیچاره ده ساله به نام سروش عبدالله زاده بر اثر انفجار گاز در محل کار خود به شدت زخمی شد و به دنیا وداع گفت.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه نگاو، روز دوشنبه ۱۵ خردادماه این کودک کار اهل سقز ساکن دیواندره استان کردستان چند روز پیش متعاقب انفجار کارگاه گاز ال پی جی در محل کار مصدوم شده و به مراکز درمانی منتقل و بستری شده بود اما نشد و بر اثر زخمی‌های او جانش را باخت.

قابل ذکر است که شهر دیواندره چند محل برای پر کردن سیلندرهای ال پی جی خودروها وجود دارد، به همین دلیل این کار برای کودکان خیلی خطرناک است، و نمی‌شود کارهای سخت و سنگین انجام دهند.


باید کودکان کار در ایران زندگی سالم تأمین شود

بر اساس آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تعداد کودکان کار بین سه تا چهار میلیون بچه است. در حالی که آمارهای غیر رسمی به وجود بالای هفت میلیون کودک کار در ایران اشاره کرد.

متاسفانه در ایران حقوق کودکان کار رعایت نمی‌شود. قوانینی برای محدود کردن کار کودکان وجود دارد اما اجرا نمی‌شود. این مسئله منجر شد به اینکه کودکان کارهای خطرناک را انجام می‌دهند.

کودکان کار به دلیل فقر و شرایط اقتصادی مضطرب در ایران مجبور هستند به کار کردن در سن پایین‌تر از حد قانونی برای کسب درآمد و کمک به خانواده. آنان همچنین با مشکلات مختلفی روبرو هستند، از جمله عدم دسترسی به تحصیلات، سلامت نامناسب، و عدم حمایت از سوی دولت و سازمان‌های ذی‌ربط.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد