ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

تشکیل پرونده قضایی برای باران کوثری


به‌دنبال انتشار تصاویری از حضور «باران کوثری» در یک مراسم عمومی، قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی از تشکیل پرونده قضایی برای او خبر داد.

تصاویر بدون حجاب باران کوثری در مراسم تشییع پیکر «حسام محمودی»، از بازیگران جوان تئاتر ایران خبرساز شد.

در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی»، شمار زیادی از بازیگران زن از جمله «هنگامه قاضیانی»، «ترانه علیدوستی»، «افسانه بایگان»، «شقایق دهقان»، «فاطمه معتمدآریا»، «گلاب آدینه»، «پانته‌آ بهرام» و «کتایون ریاحی» در مجامع عمومی بدون حجاب اجباری ظاهر شده‌اند.

حمایت زنان بازیگر از زنان معترض ایران بعد از کشته‌شدن «مهسا [ژینا] امینی» که در بازداشت ماموران گشت ارشاد به کما رفت و کشته شد، موجب خشم نهادهای امنیتی و قضایی در ایران شده است.

پیش از باران کوثری، برای دیگر هنرمندان حامی این جنبش بزرگ اجتماعی نیز پرونده قضایی باز شده و برخی از آن‌ها بازداشت شدند.

کتایون ریاحی هفته گذشته تصاویر دو احضاریه ارسال شده برای خود را در حساب کاربری اینستاگرامش منتشر کرد.

اتهام خانم ریاحی در این احضاریه‌ها «حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی» اعلام و در آن‌ها تهدید شده است که «نتیجه عدم حضور، جلب است»

همراهی کتایون ریاحی با جنبش «زن، زندگی، آزادی» با واکنش تند مقامات و وابستگان به حکومت ایران روبه‌رو شده و در آخرین مورد از این واکنش‌ها، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته: «کسی که رفته نقش زن حضرت یوسف را بازی کرده، چیزی که از حجاب سر در نمی‌آورد.»

این فعال سیاسی وابسته به حکومت با بیان اینکه «این‌ها به‌دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند» گفته، «طبیعتا باید با این افراد برخورد شدید صورت بگیرد و هیچ مسامحه‌ای در قبال این‌ها درست نیست.»

ایستادگی بازیگران زن ایرانی در برابر حجاب اجباری هم‌زمان با مقاومت مدنی زنان و دختران کشور در برابر سیاست حجاب صورت می‌گیرد که تصاویر آن هر روزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد