ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

۱۲۵ نماینده پارلمان بریتانیا با حمایت از وحید بهشتی از دولت خواستند سپاه را تروریست بشناسد


۱۲۵ نماینده احزاب مختلف در مجالس عوام و اعیان بریتانیا در نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور با اعلام حمایت از وحید بهشتی، کنشگر سیاسی که با مطالبه تروریست شناختن سپاه ۵۶ روز است مقابل وزارت خارجه بریتانیا اعتصاب غذا کرده، خواستار قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی شدند.

این نمایندگان پارلمان بریتانیا که جمعی از آنها چهارشنبه با وحید بهشتی در مقابل وزارت خارجه این کشور دیدار کردند، در نامه به ریشی سوناک با ستودن مقاومت این کنشگر سیاسی، بر حمایت خود از مطالبه او برای تروریست شناختن سپاه تاکید کردند.

این نمایندگان با اشاره به فعالیت‌های مخرب سپاه در خاورمیانه، هشدار دادند که تهدید سپاه دیگر به هزاران مایل دورتر از بریتانیا محدود نیست و سپاه اکنون آشکارا در بریتانیا به انجام عملیات اقدام می‌کند.

افشای توطئه‌های ترور در بریتانیا و جمع‌‌آوری اطلاعات شهروندان یهودی بریتانیا به دست باندهای خلافکار، تهدید روزنامه‌گاران در خاک بریتانیا و پیشبرد افراطی‌گری در مراکز اسلامی این کشور از جمله نگرانی‌هایی هستند که در نامه نمایندگان پارلمان به آنها اشاره شده است.

این نامه با اشاره به اینکه متحدان بریتانیا در اتحادیه اروپا همچون فرانسه، یونان و آلمان نیز تهدیدهای مشابهی را از سوی جمهوری اسلامی در خاک خود شناسایی کرده‌اند، خاطرنشان کرد سپاه حتی در قاچاق مواد مخدر به اروپا نیز نقش دارد.

نمایندگان پارلمان با اشاره به اقدام‌های پیشین بریتانیا در تروریست شناختن حماس و حزب‌الله، خاطرنشان کردند که سپاه حامی مالی اصلی و آموزش‌دهنده این «گروه‌های خطرناک» است و دولت بریتانیا باید با سپاه به عنوان والد حماس و حزب‌الله مقابله کند.

این نامه با اشاره به حمایت گسترده نمایندگان پارلمان از تروریست شناختن سپاه و اظهارات ریشی سوناک در ماه دسامبر مبنی بر اینکه برای مقابله با سپاه از همه ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد، خاطرنشان کرد با تشدید تهدیدهای سپاه در خاک بریتانیا، زمانش رسیده که با تروریست شناختن این سازمان اقدامی اساسی صورت گیرد.

پیش‌تر در اواخر دی‌ماه، نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به طرحی که از دولت این کشور می‌خواهد سپاه پاسداران را سازمان تروریستی اعلام کند، به اتفاق آرا رای مثبت داده بودند.

نتیجه این رای‌گیری برای دولت بریتانیا الزامی ایجاد نمی‌کند، اما نشان‌دهنده افزایش فشار نمایندگان مجلس برای این اقدام است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد