ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

نوروز، ارابه‌های کشتار و جاده‌های مرگ؛ ۶۲۹ کشته و حدود ۱۳ هزار مجروح در سفرهای آغاز سال نو


احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، از مرگ ۶۲۹ تن در حوادث جاده‌ای از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۰ فروردین خبر داد و پیش‌بینی کرد آمار پزشکی قانونی رقم جان‌باختگان را بیش از این اعلام کند. از سوی دیگر حدود ۱۳ هزار تن در این حوادث مجروح شده‌اند که جراحت ۱۵ درصدشان معلولیت و قطع عضو است.

رادان روز پنج‌شنبه، ۱۰ فروردین با اشاره به جان‌باختن ۶۲۹ نفر در تصادف‌های رانندگی نوروز گفت: «آمار پزشکی قانونی بیش از این تعداد خواهد بود.»

او تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای نوروز امسال را در مقایسه با سال قبل «کمتر» دانست و گفت: «حدود ۳۷۰ میلیون تردد استانی و بین استانی طی نوروز امسال به ثبت رسیده است.»

سال گذشته آمار قربانیان ۱۸ روزه سفرهای نوروزی در تصادفات جاده‌ای، ۷۴۶ کشته اعلام شده بود.

بر اساس آن‌چه مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند، ۴۳ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

آماری که به گفته کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور، به دلیل «عدم تشخیص در ضربه مغزی یا خونریزی داخلی» و «خطای پزشکی» است.

علاوه بر مرگ‌های بیمارستانی، ۵۱ درصد قربانیان هم «در دم» و پیش از حضور نیروهای امدادی می‌میرند و شش درصد باقی مانده نیز در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

ثبت آمار بالای ۶۲۹ کشته در تصادفات رانندگی تا روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین در حالی‌ است که تعداد مجروحان و آسیب‌دیدگان این حوادث بیش از ۲۰ برابر جان‌باختگان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد