ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

دست‌کم ۱۲ کشته در حمله داعش به یک میدان نفتی تحت کنترل دولت سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه و همچنین گروه ناظر حقوق بشر سوریه از کشته‌ شدن دست‌کم ۱۲ نفر در حمله داعش به یک میدان نفتی تحت کنترل دولت دمشق در سوریه خبر دادند.

حمله مرگبار داعش در سوریه

خبرگزاری دولتی سانا گزارش داد در این حمله که روز جمعه، ۹ دی، رخ داد سه اتوبوس‌ حامل کارگران میدان نفتی التیم در دیرالزور هدف قرار گرفتند.

بسام طعمه وزیر نفت سوریه اعلام کرد که زخمی‌شدگان این حمله به مراکز درمانی منتقل شدند.

در حالی که سانا تعداد کشته‌شدگان را ده نفر و تعداد زخمی‌های این حمله را دو نفر اعلام کرده، گروه ناظر حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۲ کارگر خبر داده است.

این گروه مستقر در بریتانیا که اخبار جنگ سوریه را پوشش می‌دهد، اضافه کرد که در این حمله، یک بمب دست‌ساز منفجر شد و نیروهای داعش با سلاح‌های سبک و متوسط به سمت اتوبوس‌های کارگران در میدان نفتی التیم شلیک کردند.

ناظر حقوق بشر سوریه تاکید کرد که این حمله در حالی صورت گرفته که حملات هسته‌های باقیمانده از داعش در منطقه افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای این گروه، از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۴۰ نفر در عملیات نظامی در صحرای سوریه کشته شده‌اند که از این میان ۱۶۶ نفر از اعضای داعش بوده‌اند.

این افراد در حملات روسیه به مخفیگاه‌های داعش کشته شدند.

پس از پایان یافتن خلافت اسلامی داعش در مناطقی از سوریه و عراق، این گروه در بخش‌هایی از این مناطق پناه گرفته و هرازگاهی حملاتی را انجام می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد