ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

محکومیت آیدا پورتقی، دانشجوی معترض، به «۹ ماه حبس و ۶۰ ضربه شلاق»

نهادهای مدافع حقوق بشر می‌گویند که آیدا پورتقی، دانشجوی مهندسی ریاضی دانشگاه زاهدان، در ارتباط با اعتراضات اخیر در این شهر به حبس، شلاق و مجازات تکمیلی محکوم شده است.

آیدا پورتقی

بر اساس گزارش خبرگزاری هرانا، دادگاه انقلاب استان سیستان و بلوچستان خانم پورتقی، ۲۱ ساله، را به تحمل ۹ ماه حبس و ۶۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.

اتهام این شهروند «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق حضور در اجتماع غیرقانونی» عنوان شده است که به حضور او در اعتراضات روز ۲۴ آبان در شهر زاهدان بازمی‌گردد. آیدا پورتقی در آن روز بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد.

گزارش‌ها حاکی است که دادگاه انقلاب استان سیستان و بلوچستان همچنین به عنوان مجازات تکمیلی، این دانشجوی معترض را موظف به انجام یک مطالعه تطبیقی درباره حجاب و پوشش زنان ایرانی کرده است.

حجاب اجباری یکی از موضوعات اصلی اعتراضات اخیر ایران بوده است که هزاران شهروند را در سراسر کشور به خیابان کشاند. جرقه این اعتراضات با جان باختن مهسا امینی، شهروند ۲۲ ساله اهل سقز، در بازداشت گشت ارشاد تهران زده شد و به راهپیمایی‌های بدون حجاب اجباری زنان و دختران و صحنه‌هایی از سوزاندن روسری‌ها انجامید.

هرانا همچنین گزارش داده که دادگاه انقلاب استان سیستان و بلوچستان در یک پرونده دیگر آتوسا ریگی، شهروند ۱۷ ساله، را به خاطر حضور در اعتراضات شهر زاهدان به دو میلیون و پانصدهزار تومان و انجام یک تحقیق علمی در خصوص بررسی قوانین و مقررات موجود مربوط به انجام اعتراضات قانونی در ایران محکوم کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد