ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت

در ادامه جنجال‌های مختلفی که کمپانی توییتر پس از خریده شدن توسط ایلان ماسک در چند هفته اخیر با آن روبه‌رو بوده، اختلاف بین توییتر و کمپانی اَپل در چند روز اخیر بالا گرفته است.

ماجرا پس از آن رسانه‌ای شد که ایلان ماسک خبر داد: «شرکت اپل توییتر را به متوقف کردن خدماتش در اپ‌استور تهدید کرده است.» 

پیشتر برخی رسانه‌های تخصصی تکنولوژی پیش‌بینی کرده بودند که اختلاف بین اپل و توییتر بالا بگیرد.

رسانه‌ها پس از آن به این پیش‌بینی رسیدند که فیل شیلر، رئیس اپ‌استور، پس از آن که حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به توییتر بازگشت حساب خود در این شبکه را حذف کرد.

به گفته ایلان ماسک، «اپل به دلایل نامشخصی تهدید کرده که از خدمات‌رسانی به اپلیکیشن توییتر در فروشگاه اپ‌استور خودداری می‌کند. و اپل تا حد زیادی تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است.»

در همین زمینه تیم کوک، مدیرعامل اپل، چندی پیش به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود: «مدیران توییتر گفته‌اند که همچنان روی محتوا نظارات خواهند داشت و من روی این وعده حساب کرده‌ام.»

در مقابل ایلان ماسک گفته است که قصد دارد سخت‌گیری‌ها روی محتوای توییت‌ها در توییتر را کاهش دهد و حتی برخی از حساب‌های تعلیق شده را به‌تدریج به این شبکه اجتماعی بازگرداند.

به گزارش سایت وِرج، اپل برخی سامانه‌ها مانند تامبلر را تحت فشار قرار داده تا محتوای ناخوشایند را کنترل کنند. اپل روی انتشار محتوای نژادی یا جنسی حساس است.

اگر غائله میان اپل و توییتر بالا بگیرد، احتمالا در سناریویی خوش‌بینانه بروزرسانی توییتر در اپ‌استور با مشکل روبه‌رو می‌شود و در بدترین حالت توییتر از اپ‌استور حذف خواهد شد.

ایلان ماسک اپل را به چند چیز متهم می‌کند، از جمله آن که اپل کارمزد زیادی می‌گیرد و روی سانسور محتوا فشار می‌آورد.

برخی رسانه‌‌های تکنولوژی در جهان گزارش داده‌اند که وی در حال پیگیری ساخت موبایل است تا رقابت جدیدی را با اپل با محصول جدید خود شروع کند.

اما انتقاد از اپل به دلیل انحصار، سخت‌گیری در مواجهه با شرکت‌های سازنده اپ و دریافت کارمزد بالا تازگی ندارد و بسیاری پیشتر به این موارد انتقاد کرده بودند.

در سال ۲۰۲۱ اپل با چالش بزرگی با برخی از بزرگ‌ترین سازندگان اپلیکیشن در جهان روبه‌رو شد.

فورت‌نایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی جهان است، اما شرکت سازنده این بازی در سال ۲۰۲۱ با اپل بر سر میزان فروش این بازی در اپ‌استور اختلاف پیدا کرد. این در حالی است که اپل درآمدی چند صد میلیون دلاری از فروش این بازی کسب کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد