ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

اعتصاب گسترده بازاریان در سالگرد آبان ۹۸

پس از فراخوان‌های مختلفی که برای دعوت به اعتراضات و اعتصابات سراسری در سالگرد آبان ۹۸ منتشر شد، روز سه‌شنبه ۲۴ آبان بازاری‌ها و کسبه مناطق مختلف کشور دست‌کم در ۱۷ استان مغازه‌های خود را بستند. کارگران ذوب‌آهن اصفهان نیز اعتصاب کردند.


اعتصاب‌های بازاریان در مناطق مختلف استان‌هایی از جمله تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، اردبیل، کرمان، گیلان، یزد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، خراسان مرکزی، و استان مرکزی جریان دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کسبه پاساژ پایتخت، بازار فرش، پاساژ ولیعصر، خیابان خیام، پاساژ علاءالدین، کسبه صنف ماشین‌های اداری در خیابان شهر، شهرک اکباتان، خیابان آبان کرج، و شماری از کسبه مشهد، اعتصاب کرده‌اند. اعتصاب بازارها در ایران، ۲۴ آبان ۱۴۰۱

  • اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان

هم‌زمان با اعتصابات سراسری بازاریان، اتحادیه کارگران آزاد ایران گزارش داده است، کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان روز سه‌شنبه اعتصاب کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، کارگران بخش‌های مختلف شرکت ذوب آهن اصفهان ضمن اعتصاب، در محوطه این شرکت تجمع کرده‌اند. این تجمع در پی فراخوان از پیش اعلام شده بوده است.

پیش از این نیز کارگران «بخش کک‌سازی» این شرکت در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان در اعتراض به «وضعیت بد مالی شرکت» و «بی‌اعتنایی به خواسته‌های کارگران» اعتصاب کرده بودند.

اتحادیه کارگران آزاد ایران گزارش داده است که مدیران شرکت ذوب آهن برای جلوگیری از اعتصاب روز سه‌شنبه کارگران «یک میلیون تومان» به حساب آنها واریز کرده بودند، اما «کارگران خواستار تحقق مطالباتشان از جمله افزایش دستمزدها، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل» هستند.

اعتصاب کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان، ۲۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد