ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

انتشار فایل صوتی منسوب به یک مقام اطلاعاتی: نظام با آغاز اعتراضات دچار فلج تحلیلی شد

در فایلی صوتی که به یکی از مقامات وزارت اطلاعات منتسب شده است، او تاکید کرده که از نظر این وزارتخانه کشته شدن «مهسا امینی، یک اتفاق تلخ» بوده و حاصل «طراحی دشمنان» نبوده است اما همزمان با اذعان به فراگیری اعتراضات می‌گوید که جمهوری اسلامی در روزهای آینده برای کنترل اعتراضات با «شدت عمل بیشتری» با معترضان کف خیابان برخورد خواهد کرد.

مشخص نیست این فایل صوتی چگونه افشا شده. بی‌بی‌سی فارسی گزارشی از آن منتشر کرده و شماری از کانال‌های تلگرامی هم فایل کامل را منتشر کرده‌اند. رادیو فردا نمی‌تواند اصالت آن را تایید کند.

در این فایل صوتی به نظر می‌رسد که یک مقام ارشد وزارت اطلاعات در جمع مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی استان یزد در حال تشریح چگونگی آغاز اعتراضات سراسری، تداوم و پیش‌بینی وزارت اطلاعات از چشم‌انداز آن است. 

این مقام وزارت اطلاعات با بیان اینکه در میان مقام‌های جمهوری اسلامی «سه دیدگاه» درباره «حوادث اخیر» وجود دارد، گفت که «یک دیدگاه تمام تلاش خود را کرده تا بگوید این اعتراضات طراحی دشمن نبوده و محصول بدکارکردی‌ها و آسیب‌های داخلی است».

او افزود که «یک دیدگاه دیگر هم تمام قد تاکید داشته که همه این اعتراضات فقط و فقط محصول برنامه دشمن بوده است» اما «دیدگاه سوم و میانه‌ای هم وجود دارد که معتقد است این اعتراضات نتیجه تلاقی حداکثری آسیب‌های داخلی با برنامه و طراحی دشمن بوده است.»

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به سه سوال اصلی درباره اعتراضات سراسری، گفت که این سه سوال شامل این است که اعتراضات از کجا شروع شد، اصل ماجرا چه بوده و به چه سمتی در حال حرکت است.

او در ادامه گفت که اولین سوالی که از وزارت اطلاعات شد این بود که «آیا مرگ مهسا امینی به عنوان بهانه این واقعه، طراحی شده و برنامه بود.»

این مقام وزارت اطلاعات افزود: «ما از زمان حرکت مهسا امینی از استان کردستان، اینکه در تهران با چه کسانی نشست و برخاست داشته، چگونه بازداشت و به ون گشت ارشاد منتقل شده و همه این موارد را بررسی کردیم، فیلم‌های دوربین‌ها را بازبینی کردیم، با پرسنل گشت ارشاد و ون و همه افراد بازداشت شده داخل ون صحت کردیم.»

او تاکید کرد: «آنچه برای ما (وزارت اطلاعات) مسجل شد این بود که مرگ مهسا امینی ناشی از هیچ برنامه‌ای نبوده و یک حادثه واقعه تلخ بوده است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد