ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

یک آمریکایی در مرکز بغداد ترور شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی عراق از کشته شدن یک آمریکایی در مرکز بغداد، به ضرب گلوله خبر داد.

این آمریکایی از دو سال پیش در عراق ساکن بود.

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق شامگاه دوشنبه به این خبرگزاری گفت این آمریکایی «در حال رانندگی در محله الکراده بود که افراد ناشناس تیراندازی کردند». منطقه سبز بغداد که سفارتخانه‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا در آن قرار دارد، به شدت محافظت می‌شود

آن‌طور خبرگزاری فرانسه اضافه کرد نه این منبع و نه منابع دیگر امنیتی، هنوز دلایلی را که منجر به کشته‌شدن این شهروند خارجی در بغداد شده، اعلام نکردند.

همچنین سفارت آمریکا در بغداد به این خبر هنوز واکنشی نشان نداده است.

محله الکراده، یکی از محلات مرکزی، تجاری و بسیار پرتردد بغداد است. از زمانی که دولت بغداد در سال ۲۰۱۷، «پیروزی» خود بر داعش را اعلام کرد، وضعیت امنیتی در این شهر بهبود یافته است.

با این حال، هسته‌هایی از داعش در برخی مناطق روستایی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و معمولا به نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله می‌کنند.

علاوه بر این، قتل‌های سیاسی در عراق وجود دارد. به عنوان نمونه، با آغاز اعتراضات ضدحکومتی در عراق در سال ۲۰۱۹، موجی از ترور، آدم‌ربایی و قتل، فعالان مخالف حکومت را هدف گرفت.

هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این موج ترور و تهدید را برعهده نگرفت، اما فعالان سیاسی انگشت اتهام را به سوی گروه‌های تحت حمایت ایران نشانه رفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد