ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

رابرت مالی: آمریکا به افشاگری در مورد نقش حکومت ایران در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان گفت که «برای جهان روشن شده است در جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، ایران در کنار روسیه قرار گرفته است».

آقای مالی در گفت‌وگو با شبکه العربیه افزود که واشینگتن به افشاگری در مورد اقدامات ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین، انتقال پهپادها یا هر جنگ‌افزار دیگری ادامه خواهد داد.
رئیس جمهوری اوکراین روز ششم آبان با انتشار عکسی از کنار لاشه یک فروند پهپاد سرنگون شده ساخت ایران از مدل «شاهد ۱۳۶»، متعهد شد که کشورش «بال‌های» قدرت هوایی مسکو را قیچی کند
به گفته آقای مالی، حکومت جمهوری اسلامی از این افشاگری شرمسار است زیرا در مواجهه با شواهد متعدد و غیرقابل انکار، هنوز انتقال پهپادها به روسیه را انکار می‌کند.

او هشدار داد که هر فردی که به هر نحوی در نقل و انتقال تسلیحات ایرانی به روسیه دخیل باشد، مشمول تحریم خواهد شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که «هر فعال اقتصادی در منطقه یا هر جای دیگر باید کاملا مراقب باشد که خود را از این نوع فعالیت‌ها دور نگاه دارد زیرا ما او را تحریم خواهیم کرد».

به گفته آقای مالی، تحریم‌ها به تنهایی کارساز نیست اما جنبه بازدارنده دارد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی اظهار داشت که ایران شمار زیادی پهپاد را به روسیه رسانده که از آن برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین استفاده شده است. با این حال، واشینگتن کماکان به «هر اقدام لازم» برای جلوگیری از نقل و انتقال تسلیحات ایرانی برای کاربرد در جنگ اوکراین ادامه خواهد داد.
شبکه سی‌ان‌ان روز دهم آبان خبر داده بود که آخرین محموله ایرانی ارسالی به روسیه، شامل ۴۵۰ فروند پهپاد است.

وزیر خارجه ایران گفته بود که اوکراین باید «مستندات ادعا» در مورد کاربرد پهپادهای ایرانی را ارائه کند و در آن صورت، «تهران بی‎‌تفاوت نخواهد نشست».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد