ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

جمهوری اسلامی چند فرد و نهاد اروپایی را «تحریم کرد»

جمهوری اسلامی در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا برخی افراد و نهادهای این اتحادیه از جمله چندین رسانه و روزنامه‌نگار را «تحریم کرد».

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۴ آبان با انتشار فهرست این افراد و نهادها، نوشت که تحریم وضع شده «به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی» است.

این وزارتخانه همچنین این افراد و نهادها را به «تحریک به خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده» متهم کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی همواره، از جمله در جریان اعتراضات جاری در ایران، دلایل اصلی اعتراضات را به خارج از مرزهای کشور مربوط دانسته‌اند.

چند روز پیش نیز علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، آمریکا و اسرائیل را عامل اعتراضات جاری معرفی کرد.

گروه «دوستان ایران آزاد» و اعضای آن در پارلمان اروپا، کمیته بین‌المللی جستجوی عدالت و اعضا، شبکه دویچه وله فارسی آلمان، شبکه ار اف ای فارسی فرانسه، لیگ بین‌المللی ضدنژادپرستی و یهودستیزی فرانسه و شرکت کارل کولب آلمان از جمله نهادهایی هستند که از سوی جمهوری اسلامی تحریم شده‌اند.

همچنین نام برخی از نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمان فرانسه، مارتین والتون شهردار ویلپنت فرانسه (محل برگزاری گردهمایی‌های سازمان مجاهدین خلق) و مدیرمسئول روزنامه بیلد آلمان در فهرست اشخاص حقیقی تحریم‌شده به چشم می‌خورد.

بر اساس این تحریم‌ها، «ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص فوق به ایران» و «توقیف اموال و دارایی آنان در ایران» در مورد این افراد حقیقی و حقوقی اعمال می‌شود.

اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر در دو نوبت تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.

این اتحادیه روز دوشنبه ۲۵ چهار نهاد و ۱۱ مقام بلندپایه نظامی و امنیتی ایران، از جمله عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات را به ‌دلیل نقش آن‌ها در سرکوب گسترده اعتراضات مردمی تحریم کرد.

همچنین اتحادیه اروپا در زمینه به‌کارگیری پهپادهای ایرانی از سوی روسیه در اوکراین، تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص و نهادهای جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد