ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

پیش‌بینی موج جدیدی از پناهجویان اوکراینی در پی اصابت «پهپادهای ایرانی» به زیرساخت‌های اوکراین

در حالی که جمهوری اسلامی اعلام کرده قصد دارد به آوارگی مردم اوکراین پایان دهد، رئیس‌جمهور اوکراین گفت حملات اخیر روسیه با پهپادهای ایرانی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، موج جدیدی از مهاجرت اوکراینی‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا را رقم می‌زند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه و در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در یک سخنرانی خطاب به آنان گفت: «حملات موشک‌های کروز روسیه و پهپادهای رزمی ایران بیش از یک سوم زیرساخت‌های انرژی ما را نابود کرده است».

او افزود: «به همین دلیل، متأسفانه دیگر قادر به صادرات برق برای کمک به شما در زمینه حفظ ثبات نخواهیم بود».

آقای زلنسکی تأکید کرد که روسیه همچنین موج جدیدی از مهاجرت اوکراینی‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا را با حمله به منابع برق و گرمایش موجب می‌شود و مسکو قصد دارد تا حد امکان، اوکراینی‌ها به این کشورها نقل مکان کنند.شماری از شهروندان اوکراینی تخلیه شده از خرسون در یک ایستگاه راه‌آهن در کریمه

قرار است سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل گرد هم آیند تا اقدامات جدید خود برای حمایت از اوکراین را بررسی کنند.

نزدیک به هشت ماه از تهاجم روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این جنگ عواقبی ناگزیر در حوزه انرژی اتحادیه اروپا و همچنین قیمت‌ها در این اتحادیه داشته است.

همچنین تاکنون بیش از چهار میلیون و سیصد هزار پناهجوی اوکراینی که تقریباً یک سوم آنان در لهستان به سر می‌برند، درخواست خود را برای حفاظت موقت در اتحادیه اروپا به ثبت رسانده‌اند.

در این شرایط به‌کارگیری پهپادهای ایران از سوی روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین بحران را تشدید کرده‌اند.

اورسولا فون در لاین، رئیس‌ کمیسیون اروپا، حملات روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را «جنایت جنگی» و «اقدامات تروریستی محض» دانسته است.

همچنین در پیش‌نویس بیانیه اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار است روز جمعه به تصویب برسد، رهبران این اتحادیه تأکید کرده‌اند که با ادامه حمایت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود «تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهند ایستاد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد