ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به‌دلیل فروش پهپاد به روسیه آماده می‌شود

دیپلمات‌ها و مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کردند که این اتحادیه اسناد و شواهد مربوط به فروش پهپادهای ساخت ایران به روسیه را جمع‌آوری کرده و در حال بررسی فهرست تحریم‌ها در واکنش به این اقدام است.

در پی تقویت پدافند ضد هوایی اوکراین توسط کشورهای غربی، پرواز هواپیماهای روسی بر فراز این کشور دشوار شده است و از سوی دیگر استفاده از پهپادهای انتحاری ساخت ایران روش کم هزینه‌تری برای حمله به شهرها و زیرساخت‌های غیرنظامی و ایجاد وحشت بین مردم و نیروهای اوکراینی است.

در روزهای اخیر شواهد بیشتری از استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در حمله به شهرها و زیرساخت‌های اوکراین جمع‌آوری و منتشر شده است.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه ۲۵ مهر این شواهد را بررسی و در مورد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه مذاکره کردند.

سخنگوی کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت: «با توجه به جمع‌آوری شواهد لازم و بررسی این موضوع توسط وزیران خارجه، اکنون توافق سیاسی فراگیری بین کشورهای عضو وجود دارد که اتحادیه اروپا باید به سرعت به این موضوع واکنش نشان دهد. مذاکرات و سایر اقدامات برای اتخاذ یک واکنش قاطع در جریان است».

یک مقام کمیسیون اروپا و دو دیپلمات اروپایی نیز خاطرنشان کردند که تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران روز پنجشنبه و همزمان با نشست سران کشورهای عضو قطعی خواهد شد.

از سخنان مقام‌های اروپایی چنین برمی‌آید که حداقل یک نهاد یا موسسه دولتی و چندین مقام دخیل در طراحی و تولید پهپاد تحریم خواهند شد، سفر آن‌ها به اروپا ممنوع و دارایی‌هایشان در کشورهای اروپایی مسدود خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد