ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

مرگ مشکوک زندانی سیاسی دیگری پس از آزادی، ماجرا چیست؟

آرمان سنگی، زندانی سیاسی اهل شهرستان بانه، بعد از سپری کردن دو سال در زندان و در حالی که سه ماه از آزادی‌اش گذشته بود، جان خود را از دست داد.


مرگ مشکوک زندانی سیاسی دیگری پس از آزادی، ماجرا چیست؟

او دومین زندانی سیاسی جوان کُرد در چند روز گذشته محسوب می‌شود که ععد از آزادی، جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ١١ شهریور ماه ١٤٠٢ (٢ سپتامبر ٢٠٢٣)، آرمان سنگی، اهل شهرستان بانه و زندانی سیاسی سابق، به شکل ابهام‌برانگیزی جانش را از دست داد.

به گفته منابع آگاه، آرمان سنگی، چند روز پیش به شیراز سفر کرده بود و جسد وی دو روز بعد در سوییت محل اقامتش در این شهر پیدا شده است.

تا زمان تنظیم این خبر، پیگیری‌های هه‌نگاو در این زمینه ادامه دارد. پدر این پسر، حاضر به مصاحبه درمورد این مسئله با همکاران هه‌نگاو نشد.

در حالی که این جوان کُرد پیش از بازداشت و محکومیت، هیچگونه سابقه بیماری قلبی و زمینه‌ای نداشته، اکنون دلیل مرگ او ایست قلبی عنوان شده است.

آرمان سنگی، دو سال پیش در بهار ١٤٠٠، توسط اداره اطلاعات بازداشت و بعد از محکومیت به زندان کهریزک منتقل شد. بهار امسال بعد از اتمام دوره محکومیت از زندان آزاد شده بود.

پیش از آرمان سنگی، روز پنج‌شنبه ٩ شهریور ماه ١٤٠٢، حسن جوجه‌گلوانی، دیگر زندانی سیاسی سابق کُرد، چند ماه پس از آزادی از زندان مرکزی اردبیل، جان خود را از دست داد.

حسن جوجه‌خانی، اهل شهرستان پیرانشهر بعد از آزادی علائم بیماری شدید روانی و جسمانی داشته و علیرغم مراجعه به پزشک در نهایت، جسد بی‌ جان او در خانه خواهرش پیدا شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد