ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

چرا نازیلا معروفیان در زندان اعتصاب غذا کرد؟

بر اساس گزارش‌ها،  نازیلا معروفیان  روزنامه‌نگار بازداشتی از دیروز ۱۰ شهریور در زندان اوین  اعتصاب غذا  کرده و در نامه‌ای به مسئولان زندان، خواسته‌های خود را آزادی بی‌قید و شرط و اعاده حیثیت از خود و مجازات ماموران خاطی که در زمان بازداشت او را ضرب و شتم کرده‌اند عنوان کرده است.


چرا به اعتصاب غذا اقدام کرد؟

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار کُرد از روز جمعه دهم شهریور ماه در اعتراض به چهارمین بازداشت خود که همراه با ضرب و شتم توسط مأموران شکل گرفته، اقدام به اعتصاب غذا کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها او با انتشار نامه‌ای خواهان آزادی خود و اعاده حیثیت درباره این رفتار غیر انسانی مأموران و مجازات آنها شده است.

خانم معروفیان در روزهای اخیر در پی یورش مزدوران به خانه شخصی او در تهران برای چهارمین بار بازداشت شد.

گفته شده بازداشت این روزنامه‌نگار کُرد این بار به دلیل انتشار مطلبی در حمایت از مهدی یراحی بوده است.

خانم معروفیان در تاریخ ۲۳ مرداد ماه و ساعاتی بعد از آزادی در پی مراجعه به کلانتری ۱۰۶ تهران برای بازپس گرفتن تلفن همراه، پس از ضرب‌ و شتم شدید از سوی ماموران کلانتری، به همراه مادرش بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد. 

مادر او از زندان آزاد شد، اما نازیلا با حکم بازداشت موقت به بند قرنطینه زندان منتقل شد.

به گفته یکی از شاهدان در کلانتری، یکی از افسران کلانتری با مشت به پشت سر نازیلا کوبیده است و در پاسخ به فریاد مادرش که گفته دخترم را می‌خواهید مثل مهسا امینی بکشید، گفته است بله همچنان که او را کشتیم این را هم می‌کشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد