ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

ایران ما

جدیدترین خبرهای ایرانی وجهان (دیروز-امروز-فردا)

افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ سفر در آستانه نوروز


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: طی چند ماه گذشته حدود ۲۰۰ درصد افزایش قیمت در نرخ سفر داشتیم که بیشتر آن هم برای سفرهای نوروزی اتفاق افتاده. این افزایش نرخ سفر در سال آینده نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه ماندگار می‌شود.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) با تاکید برآنکه امیدوار است که مسئولان حوزه گردشگری از وزیر راه و وزیر میراث و گردشگری گرفته تا سازمان هواپیمایی و جامعه هتلداران ایران بر سر حرف خود درخصوص‌ عدم افزایش نرخ در نوروز می‌ماندند، گفت: هرچند سخنان مسئولان امر از عدم افزایش نرخ حوزه گردشگری در نوروز حکایت دارد اما شواهد در شرایط فعلی چنین ادعایی را نشان نمی‌دهد. گلایه مردم که ذینفعان این حوزه هستند این است که بلیت پیدا نمی‌شود، هتل برای اقامت نوروزی نیست یا آنکه برخی درصدد فروش بلیت با هتل برآمده‌اند که کار غلطی است و نباید انجام شود. امیدوارم افرادی که می‌گویند افزایش قیمت نداریم بیایند و نرخ‌های ارائه شده برای نوروز را با ماه‌های گذشته مقایسه کنند بعد چنین ادعایی داشته باشند.

او ادامه داد: هر سال در نوروز پر مسافرترین مقصد خارجی، ترکیه بوده و هست. حتا امسال با وجود وقوع زلزله در ترکیه، بازهم این مقصد در صدر استقبال گردشگران ایرانی است چراکه زلزله در شهرهایی اتفاق افتاده که مقصد گردشگری نبودند. در میان مقاصد گردشگری ترکیه از استانبول و آنتالیا گرفته تا مارماریس و وان و… وان از آن جهت که امکان سفر زمینی را دارد و طبعا ارزان‌تر است، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته.

به گفته رفیعی، کشورهای آذربایجان، ارمنستان، دبی و مالزی از دیگر مقاصد سفرهای نوروزی ایرانی‌ها هستند. در این میان قیمت تورهای کشورهای آذربایجان و ارمنستان تقریبا با مقاصد سفرهای داخلی برابری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد